۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید
سرخط خبرها

اجساد جانباختگان حادثه قطار مشهد یزد به پزشکی قانونی انتقال یافتند

  • کد خبر: ۱۱۱۸۰۶
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
اجساد جانباختگان حادثه قطار مشهد یزد به پزشکی قانونی انتقال یافتند
استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی اجساد جانباختگان حادثه قطار مشهد - یزد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال داده شده‌اند و آمار قطعی جانباختگان این سانحه توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد قناعت افزود: ۸۶ مصدوم این حادثه برای درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند که از این تعدا ۸۱ نفر تا شب گذشته ترخیص شدند، اما ۶ نفر دوباره برگشتند.

وی گفت: با احتساب ۶ مصدوم که به درخواست خودشان بستری شدند اکنون ۱۱ نفر در بیمارستان طبس بستری هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع ۱۱ مصدوم بستری در بیمارستان طبس، حال عمومی ۱۰ نفر خوب است و یک نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز وضعیت نگران‌کننده ندارد.

وی درباره علت وقوع حادثه هم گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی، متولی اعلام علت اصلی بروز حادثه قطار مشهد - یزد است.

قناعت افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی در چند روز آینده علت حادثه قطار را به‌صورت فنی، تخصصی و کارشناسی بررسی و اطلاع‌رسانی خواهد کرد، چون چشم مسلح این موضوع هستند.

وی گفت: علت این حادثه توسط وزارت راه و شهرسازی حوزه معاونت وزیر و شرکت راه‌آهن کشور در کمیته بررسی حوادث و سوانح در دست بررسی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی در کمیته بررسی حوادث و سوانح با حضور افراد صاحبنظر و کارشناس پیگیر علت حادثه است لذا این فرایند خارج از هر نوع حواشی انجام و نتایج بررسی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران جزو وظایف ماست اظهار داشت: روز گذشته هماهنگی و تعامل بسیار خوبی بین اعضای مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها انجام شد البته مدیریت بحران استان یزد هم پای کار آمد و تعامل خوبی بین دو استان رقم خورد.

قناعت گفت: طی چند ساعت صحنه حادثه مدیریت و جمع شد، مصدومان و اجساد در اولین ساعات انتقال پیدا کردند.

وی اضافه کرد:، چون حادثه در ساعات اولیه صبح و تاریکی هوا رخ داده بود، بالگرد قادر به پرواز نبود از طرفی استان محدودیت‌هایی نیز از این حیث دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است و موضوعاتی از جمله جاده‌ها، پرواز هوایی، بالگرد‌ها و از این قبیل نیاز به رسیدگی و توجه دارد چراکه که در این حوزه‌ها دچار ضعف و کمبود هستیم و باید از هر فرصتی برای جبران این کمبود‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در مورد حادثه قطار در دقایق اولیه نیرو‌های امداد و نجات حضور پیدا کردند و کمتر از دو ساعت تمامی مسافران به وسیله قطار به ایستگاه طبس منتقل شدند و با ۱۰ دستگاه اتوبوس به یزد رسیدند.

قناعت گفت: مدیریت در صحنه و بحران که از وظایف وزارت کشور و استانداری است در این حادثه تلخ به نحو احسن و شایسته انجام شد.

وی ادامه داد: خط ریلی که جزو کریدور‌های اصلی است نیز با تلاش بی‌قفه باز شده و تردد در حال انجام است.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد - ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که کنار خط بود، چند واگن آن از خط خارج شد.

علت حادثه ریلی قطار مشهد - یزد توسط کمیسیون عالی به‌عنوان مرجع رسمی بررسی سوانح ریلی، در حال بررسی است و پس از جمع‌بندی، نتیجه اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر جان باختند.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر چهارشنبه برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافتند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم دیروز با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->